Mikrokanalizacja światłowodowa – o czym mowa w praktyce?
Multikanały mikrokanalizacji światłowodowej zyskują coraz większą popularność w Polsce, jak i w Europie. To nowoczesna technologia wdmuchiwania światłowodów, która usprawnia pracę monterom i budowlańcom. Nieustannie powstają nowe rozwiązania, które mają jeszcze bardziej przyspieszyć cały proces i dodatkowo obniżyć jej koszty.
Czym jest mikrokanalizacja światłowodowa?
Mikrokanalizacja światłowodowa jest to system mikrorurek, który przeznaczony jest do prowadzenia mikrokabli światłowodowych. W skład całej instalacji wchodzą także dwudzielne elementy rozgałęziające i uszczelniające, a także łączniki mikrorurek i rurociągów. Można też często spotkać skrzynki zapasu mikrokabli. Dobrym przykładem są multikanały Cubis, które chronią koryta kablowe przed niepożądanymi czynnikami zewnętrznymi.
Innowacyjne koryta kablowe
Ciekawostką może być fakt, iż wraz ze wzrostem zapotrzebowania na pasmo w sieciach szkieletowych, jak i dostępowych, popyt na rozwiązanie, jaką jest mikrokanalizacja, jest coraz większy. Innowacyjny system pozwala na wypełnienie rury znacznie większą ilością mikrorurek, co daje możliwość zainstalowania znacznie większej ilości cienkich wielowłókowych kabli, które są przystosowane do wdmuchiwania. Istotne jest dokładne przemyślenie, ile rurek klient chce zamontować. Przyłączanie kolejnych nici może spowodować ich zaplątanie lub nawet zniszczenie. Metoda wdmuchiwania światłowodów zapobiega także licznym uszkodzeniom, które są możliwe przy zastosowaniu zwykłych kabli.
Rozwój kanałów technologicznych
Wraz z rozwojem tej innowacyjnej technologii, na rynku można spotkać coraz więcej nowości z nimi związanych. Modułowe studnie kablowe, systemy uszczelniające do kabli polywater czy koryta kablowe railduct to tylko mała część tego, co oferują nam firmy mikrokanalizacyjne. Oferta samych rodzajów rurek również jest szeroka, ponieważ możemy znaleźć włókna grubościenne, cienkościenne czy rurki w organizacji luźnej bądź ścisłej. Wszystko można dobrać pod indywidualne preferencje klienta.